Bojujte se spam příchozími odkazy, affiliate hijackingem a také se škrábáním obsahu, abyste se vyhnuli negativnímu dopadu na vaše hodnocení.
 
Velikán fotbalu Mia Hamm řekl: „Je daleko složitější zůstat na vrcholu, než se tam dostat“. Což je bezpochyby pravda ve sportu, tento sentiment se však stává čím dál pravdivějším pro SEO. Jakákoliv stránka na TOP hodnocené pozici má nějaký cíl, který je pověšen přímo na její čelo – protože to je to místo a pozice, kde chce skoro každá organizace na světě být.
 
Je tu hned několik okamžiků, kdy se vaši konkurenti mohou snížit k „negativnímu SEO“, aby vás zkusili setřást z vašeho velmi těžce vydřeného trůnu a pozice. Negativní SEO je úmyslný čin, typicky činěn nějakým konkurentem, který se pokouší o penalizaci vaší stránky nebo alespoň snížení její autority na internetu a ve výsledcích vyhledávání. Zatímco konkurenti nemohou kontrolovat SEO přímo na stránce, mají jiné metody, jak by mohly negativně ovlivnit vaší stránku, aniž by se vnitřního SEO vůbec dotkli.
 

Spam příchozí odkazy

Spam příchozí odkazy jsou pravděpodobně tou nejběžnější formou pro negativní SEO, kterou můžeme vidět na každodenní bázi. Z části jistě můžete pochopit, proč je tento způsob tak populárním způsobem. Spam příchozí odkazy jsou typicky velmi lehké příchozí odkazy, které se mají shromažďovat na naprosto otřesných stránkách, jako takové farmy pro odkazy. Bariéra pro získání takových odkazů pro někoho, kdo praktikuje negativní SEO je velmi nízká. Každopádně jejich odměna za takovéto negativní SEO může být dosti vysoká – jenom několik opravdu spamových příchozích odkazů může ovlivnit vaší stránku, čímž strhne vaše hodnocení aniž byste vůbec věděli, co se vlastně děje.
 
Určitě si jednou za čas zkontrolujte vaše profily příchozích odkazů. Pro tyto účely existuje celá řada super nástrojů pro odkazy, které jsou všude dostupné. Osobně využíváme rádi AHREFS a filtrujeme hlášení neustále, abychom viděli, co za nové odkazy to našlo a odkud přicházejí. Pokud některé z nich vypadají podezřele nebo jako spam, okamžitě se od nich distancujeme.
 

Duplicitní obsah / škrábání obsahu

 
I když shledáváme tento způsob daleko vzácnějším, je zcela jistě technikou, kterou jsme viděli v akci mnohokrát. Občas se stane, že ostatní ukradnou obsah vaší stránky jednoduše proto, protože chtějí všechny vaše dobré věci – váš super obsah – aby jim pomohl získat lepší hodnocení. Ale to může očividně vytvořit problém duplicitního obsahu a, což je daleko důležitější, váš obsah je autorský obsah a nemůže se tak stát jen tak mávnutím proutku jejich obsahem a majetkem. Duplicitní obsah na ostatních stránkách je daleko hůře vysledovatelný než příchozí odkazy, ale i tak existují některé sledovací nástroje, které jsou lehce dostupné. CopyScape nabízí nástroj monitoringu plagiarismu, CopySentry, za docela nízkou cenu.
 

Affiliate únosy

Několik let zpátky jsme pracovali na jistém návrhu pro výrobce oblečení pro těhotné ženy, který měl sídlo ve Velké Británii. Dělali jsme nějaké ty jednoduché kontrol jejich stránky a zkusili jsme typické vyhledávání Google, abychom viděli, jak dobře se značka prezentuje ve výsledcích vyhledávání. Stránka značky se umístila vysoko na předních místech, ale když jsme kliknuli na výsledek vyhledávání, započal velmi rychlý redirekt, který mohl za to, že nás to doneslo na URL s některými parametry affiliate sledování. Za pomocí série JavaScriptových redirektů, tento affiliate byl docela schopný unést některé organické hledání a tedy zajistit si, že veškerý provoz šel na danou stránku, s tím, že tento kód affiliate sledoval veškeré organické vyhledávací nákupy. 
 
To znamená, že každý nákup během tohoto času, který přišel z organického vyhledávání, byl kreditován této affiliate ID identifikované v URL. Obchodník dlužil dolar za transakci tomuto affiliate a tento obchodník měl skoro deset tisíc organických návštěv z vyhledávání za měsíc, což by se mohlo rovnat tisícům dolarů v poplatcích za affiliate, které byly nelegitimní.
 
Abyste sledovali i tento typ negativních SEO snah, musíte mít na pozoru jak vaši analytiku, tak vaše měření affiliate sledování. Ve většině případů byste neměli žádné affiliate odkazy, které by přicházely z organického vyhledávání. Pokud ale nějaké vidíte ve vaší analýze, může to naznačovat, že je něco špatně.

Categories: Nezařazené