Detailní analýza SEO výsledků zpravidla přináší důležité informace, podle kterých lze rozpoznat, zda byla analýza provedena správně a jaké má výsledky. Laik, který se v tomto oboru nepohybuje, z ní ale nezjistí vůbec nic a pro většinu klientů je tak spíše změtí čísel a informací, které jim nedávají smysl. Proto je třeba styl informování změnit a více ho přizpůsobit pro klienta, který má o SEO jen základní znalosti.


 
Znáte to, odvedli jste skvělou práci, dostavily se žádané výsledky a i tak klient není nadšený a zcela spokojený s Vaší prací. Snad každý specialista se s touto situací potkal a prožil si to zklamání, kdy se mu nedostalo dostatečné pochvaly.
 
Je ale chyba na straně klienta? Ne vždycky.
 
Často se totiž chyba skrývá ve formě, ve které prezentujeme dosažené výsledky. Velké množství informací, stovky čísel a skvělé grafy sice vypadají dobře, ale klienta spíš zmatou a ten pak neví jak reagovat. A proto, že nechce přiznat, že tématu nerozumí, raději předstírá, že tématu rozumí a většinou tak zapomene na výsledky, které prezentujete. Výsledky jsou přitom pro dlouhodobou spolupráci základním kamenem.
 
Jak se s tímto problémem vypořádat?
Vyhněte se velkému množství dat
Velké množství dat je jedním ze základních problémů, které se v analýzách objevují. Klient nechce vidět čísla, grafy a jiné ukazatele výsledků. Chce znát přesné výsledky a to v co možná nejjednodušší formě. Pokud můžete, vložte do analýzy co nejvíce dat, která jsou srozumitelná a můžete je rychle a jednoduše vysvětlit.
 
Nástroje
Každý klient chce mít kontrolu nad tím, co se v jeho firmě děje. To je přirozené a pochopitelné. Ne vždy je to ale vhodné a to především u interní práce, která se mu může jevit negativně. Nesdílejte proto s klienty nástroje pro interní spolupráci a vyhněte se tak každodenním otázkám, proč se děje to a tamto.
 
Sledování pozice
Sledování pozice webu je důležité pro každého SEO specialistu. Opět je to ale interní záležitost a klient by k ní neměl mít přístup. Proč? Pozice může stagnovat, měnit se nebo i spadnout. V takových případech si klient bude myslet, že se něco dělá špatně a začne ovlivňovat Vaši práci. Propady v umístění přitom mohou být přirozeným jevem a mohou nastat z mnoha důvodů, i když příčinou nejste Vy ani Váš tým.
 
V jednoduchosti je krása
Cílem SEO optimalizace je v konečném důsledku přivést více lidí a tím i více peněz. To je základ, který zajímá každého klienta. Přizpůsobte tomu analýzu a nabídněte mu krátké a přehledné provedení, ve kterém se snadno zorientuje a najde v něm výsledky, které požadoval. Pokud Vás poprosí o více dat, samozřejmě mu je nabídněte, ale většina klientů se o nástroje a způsoby nezajímá a chtějí vidět, jak jejich byznys roste a prosperuje.


 

Lepší prezentace výsledků
Ohodnoťte příspěvek
Categories: Nezařazené