Kvalitní odpovědi v obecném jazyku přistávají v okénku odpovědí od Google a „Lidé se také ptají na…“. Tady je hned několik způsobů, jak můžete zlepšit šance vaší stránky na to, aby byla zahrnuta do vybraných příspěvků.
 
Číslo jedna v organickém hodnocení ve výsledcích vyhledávání už není to, co to bývalo. Ve starých dnech v roce 2014, číslo jedna v hodnocení výsledků vyhledávání znamenalo to, že dostanete zhruba
Třicet jedna procent všech kliknutí v SERP (stránce výsledků vyhledávání internetového prohlížeče – Search engine results page).
 
Zisky z top organických hodnocení se ale stávají čím dál více „opomenutelné“, neboť Google neustále přidává nové elementy do SERP. To bylo tradičně způsobeno pokusy Google o to vmáčknout co možná nejvíce placených reklam do SERP, jak jen je to možné.
 
Během minulého roku, s přidáním AdWords, neustále rostoucí prostor v SERP je zabírán různými elementy jako je vědomostní panel, místní balíčky a také vybrané příspěvky. Fakticky pro neznačkové vyhledávání, průměrný CTR na první pozici je nyní pouze okolo devatenácti a půl procent.
 

Růst relevantních otázek

Okénko odpovědí bylo tím nejjasnějším pokusem Google o poskytnutí definitivní odpovědi na žádosti vyhledávání. Naneštěstí bylo toto místo rezervováno pouze pro jednu odpověď. Google ale tohle začal napravovat tím, že přidal „Lidé se také ptají na (People also ask) vybrané příspěvky (PAA), což dovoluje jisté rozličnosti v odpovědích na otázku a pro vyhledávající je to tak možnost vidět i relevantní žádosti k jejich žádosti na vyhledávání.
 
V minulém roce, PAA začalo dominovat SERP a stalo se skoro nepostradatelnou součástí a hlavním tahounem na konci minulého roku. Tyto vybrané příspěvky se staly prominentní hned v červenci minulého roku, když se PAA začala objevovat ve více než čtyřiceti procentech všech výsledků vyhledávání. Když jsme se později podívali, podle MOZ, relativní otázky / PAA se nyní objevovaly ve více než sedmdesáti devíti procentech všech výsledků vyhledávání.
 
Díky neustále se rozrůstající nátuře samotného PAA, organické výsledky vyhledávání byly posunuty někde úplně na spod stránky. Avšak ty dobré zprávy jsou takové, že okénko odpovědí ztratilo něco z jeho exkluzivity. Nyní je tu spousta šancí, jak se dostat do vybraných příspěvků pro vaši stránku, namísto toho, aby se všichni pokoušeli o všemocné okénko jedné odpovědi.
 
Důležitost PAA a také okénka odpovědí se stala čím dál větší hlavně potom, co Google poznamenal, že do roku 2020 bude až sedmdesát procent všech domácností mít zabudované i hlasové asistenty jako Amazon Alexa nebo Google Home. Google Home využivá vybrané příspěvky (spolu se strukturovanými daty a vědomostními grafy) k zodpovězení otázky uživatele.
 

Jak vytvořit obsah, který „přistane“ do okénka odpovědí

Je tu více než dost příležitostí proto, abyste dostali vaši webovou stránku do vybraných příspěvků. Avšak stále budete muset vytvořit obsah, který má dobré šance se tam do těch vybraných příspěvků dostat. Tady jsou některé tipy na tvorbu obsahu, který má šanci přistát do PAA nebo do okénka odpovědí:

  • Napište úplné otázky a odpovědi. Ujistěte se, že každý otázka je položena a zodpovězena úplně.
  • Používejte obecný jazyk
  • Vyhněte se obchodnímu jazyku
  • Přidejte nějaké to schéma otázek a odpovědí

 

Kvalitní odpovědi v obecném jazyku přistávají do okénka odpovědí Google nebo do PAA

Ve zkratce, vytvářením kvalitního obsahu, který jasně zodpoví otázku ve krátké odpovědi, která je v obecném jazyku nebo má velmi lehce stravitelné odrážky. Tohle není žádné místo pro to, abyste tlačili vaše obchodní sdělení. 

Je tu také ještě jedno varování pro značky – hlavně pro B2B byznys – a to je to, že se odkloníte od zodpovězení otázek ohledně nákladů vašeho byznysu nebo ohledně vašich obchodních podmínek on-line. Pokud nezodpovíte tyto otázky jasně a zřetelně, někdo jiný je určitě zodpoví rád.
 
Pokud odpověď na vaší stránce na otázku: „Kolik stojí vaše služba?“ zní „zavolejte nám zdarma pro nabídku“, nedostanete se ani zdaleka do PAA. Někdo jiný zodpoví tuto otázku a ukradne vám nejen vaše místo ve vybraném příspěvky, ale potencionálně i provoz. Například, tady můžete vidět, jak Lean Labs, developer webových stránek, předhání Hubspot v zodpovězení otázek na jejich ceny.

Používejte schéma otázek a odpovědí ke zlepšení vašich šancí dostat se do vybraných příspěvků

Čím více a více markups strukturovaných dat (schémat) představíte, tím jasnější je, že Google chce, abyste je použili. Minulý rok , Gary Illyes z Google podotkl, že: „Strukturovaná data jsou jedním z těch věcí, které chci, abyste nezanedbali a věnovali jim podstatnou pozornost tento rok. Spustili jsme několik nových funkcí vyhledávání, kterou jsou založené na strukturovaných datech.“
 
Zatímco Google nikdy explicitně neřekl, že strukturovaná data budou ovlivňovat věci jako vybrané příspěvky, bylo to velmi jasně implikováno. S nedávným přidáním otázek, HowTo a QAPage markupů, kombinovaných s nedávnou expanzí PAA, je hranice, kterou můžeme nakreslit mezi markupy založených na otázkách a PAA vybraných příspěvcích velmi tenká.

PAA jen tak neodejde

 
Zapamatujte si tyto triky, abyste zlepšili šance vaší internetové stránky na přistání do těchto vybraných příspěvků pro otázky, které vyhledávající pokládají internetovým prohlížečům: Napiště úplné a kompletní otázky a hlavně úplné a kompletní odpovědi, používejte obecný jazyk, vyhněte se propagačnímu jazyku a přidejte nějakou tu variaci do vašeho schématu otázek a odpovědí.
 
Organické místo se bude neustále zmenšovat a PAA bude pokračovat a bude se čím dál častěji objevovat v daleko více vyhledáváních, zatímco se Google bude pokoušet zodpovědět otázky vyhledávajících co možná nejrychleji je to možné. Pokud neodpovídáte jasně na tyto otázky s vaším obsahem, někdo jiný rád jistě zodpoví. Vezměte proto iniciativu a výhodu do svých rukou a znovu obsaďte vaše SERP.

Categories: Nezařazené